Fatamorgana zvana - „wish recycling”
Šta je to WISH RECYCLING ?
To je nešto pufnasto i naivno kao šećerna pena. I jednako toliko zdravo. „Wish recycling” ili „zamišljeno recikliranje” je dosta raširena pojava među ekologiji okrenutim ljudima i odnosi se na sve nas onda kada na primer:
ostavljamo neke stvari pored kontejnera, a te stvari realno ni neformalnim sakupljačima ne trebaju ili su vrlo male šanse da im trebaju,ostavljamo dakle nešto teško upotrebljivo, ali sa čime više ne znamo šta bismo, a ne bismo ni da ga bacimo (da li ste se prepoznali?),
ostavljamo tekstil u H&M-u i sličnim brendovim brze mode u slabo opravdanoj nadi da će taj tekstil zaista biti recikliran,
predajemo mobilne telefone u akcijama prikupljanja e-otpada u kojima se ne navodi jasno i precizno kako će ti telefoni biti zbrinuti,
to je i kad u kante za prikupljanje reciklabilnog otpada ubacujemo sve i svašta u nadi, u želji da će to biti reciklirano (iako su na kantama navedene tačne vrste predmeta koji se primaju) - to je kad u eko-kese stavljamo razne folije od ovoga i onoga u nadi, u želji da sve to kruži, da se sve to ipak reciklira, iako je mala šansa za to,
možda u „wish recycling” spadaju i svi oni uradi sam projekti sa sečenjem i lepljenjem silne plastike u slabo funkcionalne predmete koje ćemo samo kratko opet koristiti.
Dakle „wish recycling” ili „zamišljeno recikliranje” je kad nešto želimo i nadamo se ali u stvari malo sami sebe ili lažemo ili zavaravamo jer nismo dovoljno prilježno proverili, utvrdili da ta konkretna reciklaža stvarno funkcioniše. Nažalost neretko smo u ovoj situaciji jer reciklaža često zakaže a pored kontejnera ne možemo ostaviti baš sve i svašta.
Dobro je ako možemo da imamo u idu da čak i oni materijali koji su sigurno reciklabilni, nakon što su prihvaćeni u sortirnicama reciklabinog otpada još treba da budu i zaista otkupljeni i reciklirani, treba da nađu svog kupca. Čak dakle i reciklabilni materijali imaju neizvesnu sudbinu, a kamoli predmeti za koje je vrlo neizvesno da li ikome trebaju ili da li se mogu reciklirati.
Tako da: gledajmo da uradimo savesno sve što možemo da predupredimo stvaranje otpada, uključujući i onog koji je (teoretski) reciklabilan.
🐆
autorka teksta: Milja Vuković
Marketinške poruke na Tetra Pak ambalaži često ovu ambalažu predstavljaju kao jednu od najzelenijih opcija na tržištu: da li je to zaista tako, koje su prednosti i mane ove ambalaže sa pozicije održivosti i kružne ekonomije, kako ova ambalaža može biti još bolje, gde je prostor za unapređenje?