Gde otpad sve odlazi kada umre :) tj. kada ga bacimo? Kakvi su tačno njegovi putevi: gde se i kako se on kreće? I, šta je ono što možemo da učinimo da bismo ozbiljno smanjili količine otpada koji će biti odbačen i završiti na deponiji ili spalionici ili u prirodi?
„Wish recycling” ili „zamišljeno recikliranje” je dosta raširena pojava među ekologiji okrenutim ljudima i svi smo mi bili u toj situaciji jednom ili čak puno puta.
Šta se reciklira, kako da odlažemo otpad, gde i zašto viđamo jedan kamion u koji se izručuje sav otpad koji smo mi prethodno razvrstali?
Staklo je zvezda reciklažne industrije zato što je jedini materijal koji se reciklira sa stopostotnom efikasnošću. Ovo znači da se svako zrnce stakla za reciklažu pretvara u novo staklo, bez ostataka. Ipak, nažalost, reciklaža stakla se ne odvija tako što prosto pretopimo staro staklo u novo.
Ako pokušate da na internetu pronađete neko jasno i jednostavno uputstvo o tome koji se materijali recikliraju, koji su biorazgradivi, koji su nereciklabilni - shvatite da takvog jednostavnog grafikona nema. Kad se malo udubite u problematiku, postaje jasno i zašto: stvar nije sasvim jednostavna.
Koliko puta ste čuli reč apciklaža i pomislili da je u pitanju greška, te da govornik zasigurno misli na reciklažu, a možda ste još prevrćući očima pomislili: „ova(j) nema pojma o čemu govori!”.
Možda se već bavite ekološkim pitanjima i brigom za zaštitu planete, te vam nisu strane teme odlaganja i odvajanja otpada. Možda ste za apciklažu do sada čuli, a možda se upravo pitate o čemu je tu zapravo reč?! Kojoj god skupini da pripadate u ovom tekstu imaćete priliku da saznate šta je apciklaža i da li, odnosno, zašto nam je potrebna.
Mikroplastika je nedavno otkriven, veliki i dosta obeshrabrujući problem sa kojima smo tek počeli da se suočavamo.Te plastične čestice koje nastaju degradacijom plastike (jer plastika se ne razgrađuje, već samo raspada na sve sitnije delove plastike - mikro i nanoplastiku) lako dopiru u našu životnu sredinu, a onda i u nas same i u organizme drugih živih bića na planeti.
Marketinške poruke na Tetra Pak ambalaži često ovu ambalažu predstavljaju kao jednu od najzelenijih opcija na tržištu: da li je to zaista tako, koje su prednosti i mane ove ambalaže sa pozicije održivosti i kružne ekonomije, kako ova ambalaža može biti još bolje, gde je prostor za unapređenje?